Ansökan om att etablera laddinfrastruktur

LÄS MER

Företag som vill ansöka om att på egen bekostnad sätta upp, sköta och underhålla publika laddare för eldrivna bilar på Salems kommuns mark gör det i samband med att kommunen har utlysningar på specifika platser i kommunen.

En lämnad ansökan innebär att företaget godkänner att företaget har en stabil och god ekonomi, att samtliga relevanta lagar (t.ex. registreringsskyldigheter, betalning av skatter och avgifter) uppfylls av företaget samt att företaget, eller dess företrädare, inte är dömd för något brott som kan komma att äventyra ett framtida avtal. Kommunen kan komma att kontrollera att detta uppfylls.

Inkomna ansökningar kommer att gås igenom av kommunen utifrån att ansökningshandlingarna är kompletta och att ansökan uppfyller de kriterier som beskrivs i avtalsmallen och anvisningarna för utbyggnad av laddinfrastruktur. I det fall vi får in fler än en ansökan är det den aktör som först inkommer med en komplett ansökan som uppfyller kommunens kriterier som kommunen kommer att teckna avtal med.

För företag som inte har möjlighet att inkomma med sin ansökan via e-tjänst, kontakta msb@salem.se.

 

Frågor om e-tjänsten

Energiförvaltare
msb@salem.se

Personuppgiftsansvarig

Tekniska nämnden
msb@salem.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa